کج ذهنی 6

82 درصد مخاطبان گفتند لحنتان عالی و معرکه است. حال چه ایده ای برای آیندۀ وبلاگ دارید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 160
کل نظرات : 530

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 5
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 602
بازدید سال : 1520
بازدید کلی : 196462

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان WWW.chepiha.LoxBlog.Com و آدرس chepiha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 602
بازدید کل : 196462
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 530
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

جزیره قشم اخبار جزیره قشم
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : Chepih
تاریخ : سه شنبه 9 آبان 1391
نظرات

 

کج ذهنی مثل شیشه است. به خدا.

یه کج ذهن پایه بوق رفت خدمت. خدا خدا می کرد با جو سنگینی که بر محیط پادگان خدمت حاکم است از بیماری مهلک کج ذهنی نجات پیدا کند. نمی دانست که این مرض از صد تا ایدز و طاعون هم بدتر است. مربی روز اول‎، همان لحظه ی اول دستور داد: "خبر دار" خبرش که هیچ، تا قسمت "دار" این دستور به گوش آن پایه بوق رسید ویروسش به کار افتاد. در حالی که همه آشخوران آنجا از شدت وحشت داشتند تو شلوار عملیات دستشویی انجام می دادند، یارو خنده اش گرفته و همانجا رفتی واگری قهقهه. او را می کشند بیرون و دو ساعت کلاغ پر و سینه خیز می برند و لینگارش می کنند. بعدش دوباره می برنش تو صف و دوباره دستور خبردار. و دوباره خنده. تا صبح بنده خدا بشین پاشو می رفته. بازم اصلاح نشده. پایه بوق قصه چندین ماه بعد دیگه پایه بالا می شه و می شه پاسبخش. به نگهبانا دستور می داده. بشین پاشو و ... خودش می گفت هنگام خبردار گفتن، بخش دوم آن کلمه را با تن صدای بلندتری ادا می کردم یا که فقط می گفتم "دار" خالیچی. و تازه یارو خودسرانه توی فرامین نظامی دستکاری کرده، این جوری: از جلو نظام. از عقب احتیاط! و به سربازای بدبخت به زبان شیرین خملی دستور می داده. بشین پاشو تعطیل. بنین، پا بش!

رفته بودیم تو یه فروشگاه لوازم الکتریکی. یه مشتری داشت قیمت می پرسید. مکالمه ی فروشنده و مشتری را نگاه: -الان چند ندادین؟ - بیست هزار. - په پشته ارزونته تدا. - دگه صرف خرابن ما هم مجبوریم گرونته هدیم. - ارزونته نادی؟ - باور بکن به صرفه نین. - ارزونته هوده تا مشتری بشیم. پشته چن تدا؟ - پشته دوازده تمن. - خیله ارزون تدادی. کاش همو غایه هوندریم موکرده (خرید). ضرر مفته موکه. باشه. طوره نین، هوده. عجیبا فجیعا.

این هم نمونه ای از مرحله ی وخیم مرض کج ذهنی: تو اخبار گفت: "اجلاس سران". و ملت یک لحظه مکث: سران چی؟ سر چیا؟ و خنده نومچزاد. از همین هم برداشت کج. جل الخالق.

برای کنکور می خواندیم. ادبیات. باید نام کلی کتاب و اثر نویسندگان را حفظ می کردیم. اما به همت مضاعف هم کلاسیان، کار ما اندکی آسان شده بود. میان آثار توی کتاب دو تا اثر جالب وجود داشت. "مسائل پشت پرده" آ آ. کدام مسائل؟ کدام پرده؟ کدام پشت؟ تمام، دگه همه حفظ. یا کتاب "انسان و اسرار شب" آ آ. کدام اسرار. کدام شب؟ خلاص، همه حفظ. باور کنید اسم کتابها دقیقا طوریه که نمی شه به چیز دیگه ای فکر کرد. اسم کتاب هم بلد نیستند انتخاب کنند اسم خودشان را هم گذاشته اند نویسنده. واقعا که "نویسندگان" یعنی "نویسنده گان" یعنه نویسنده گان، یک گاو به تمام معنا.

"بگه گنوغم که الکی هدم" شما از این عبارت علمی چه برداشتی می کنید؟ برداشت همچین مثبتی نمی کنید نه؟ ولی خیالتان راحت این جمله را یک شطرنج باز ماهر گفت وقتی که سربازش را داشتند می کر .. می زدند. منظورش این بود که دیوونه نیستم که سربازمو مفت بدم. ولی مطلب را ناقص گفت کار دست خودش داد.

یک مکالمه ی دیگه: - په به چوکن هوده نه. - خا إدم. به ملائون دگه مه هدم؟ - کمو ملائون؟ - ملائون ما ... - هن خوبن به ایشن دگه هوده. به دختن که اده؟ - به دختن؟ مه دیره امدا بشون. راستی به فلانی و فلانی نمدادی. - ها راستی. په به فلانی تو هوده به اون یکی فلانی مه ادم. یاالله که چه خبر بود. قرار بود اعلامیه ای را بین فرهنگیان پخش کنند. چقدر فوش دادند به خودشان وا به فرهنگیان. * * * کلمه ی زیبای cash را نگاه. به یکی گفتند معنیش چی میشه. بلد نبود. جواب را بهش گفتند: نقد کردن. آقا کج ذهن ماهری بود. یک ثانیه نگذشته بود که اظهار نمود: په نه په می خواستی همین کار را هم به صورت نسیه انجام بدی. شاد وا ای روت. ا بار تو نیفته.

سابقا افراد مشهور و حکمرانان را با ریختن سم در غذا و مسموم کردنشان به اصطلاح "چیز خور" می کردند. اما با توسعه ی روزافزون صنعت نوپای کج ذهنی، آن اصطلاح به کل معنایش را از دست داده است. معنای جدیدش را خودتان بهتر می دانید.

به هر حال کم کم بساط کج ذهنی را از این وبلاگ وزین جمع کنیم. فقط بدانید که اگر کج ذهنید بدون مکث برای درمان این بیماری خاص و مهلک اقدام کنید. برای تشخیص کج ذهن بودن، برایتان مفت و مجانی یک تست کج ذهنی مخصوص ترتیب داده ایم. حتما این تست بسیار کارآمد را امتحان کنید. نتیجه اش را هم با دقت بخوانید. قبل از شروع تست لازم است کلیه ی شرکت کنندگان گروه های آموزشی مختلف از شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه ی راهنما آگاهی کامل یافته سپس اقدامات فوق الذکر را انجام دهند. با دیدی خنثی و با حالتی رها از کج ذهنی به استقبال تست بروید وگرنه نتیجه ی درستی عاید نحستان نمی شود. [جملات زیر را با دقت بخوانید]

1. دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند/ واندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند.

2. از همان لحظه که به فکر کردن خوی می گیرید در راه ترقی گام بر می دارید. (پستالوزی)

3. فکر کردن بسیار آسان است ولی عمل کردن بی نهایت مشکل. (گوته)

4. معادلات زیر را حل کنید.

نتیجه: آیا در زمان مرور این جملات ذهنتان به راه های ناشایست کشیده نشد؟ آیا تنها نکته ای که از آنها برداشت کردید "اهمیت تفکر" و "اهمیت کار کردن" و "معادله" است؟ تبریک می گم.خوش به حالتان. ذهنتان سالم، شاداب، سرحال و صاف صاف است. انشاالله که خداوند متعال شما را با اولیاءالله محشور کند و در بهشت برین جای دهد. اما اگر از این جملات نکاتی را برداشت کرده اید که به هیچ وجه در شأن یک آدم مؤمن و مسلمان نیست، خسر الدنیا و الآخره. یعنه معلقید. یعنی اوضاع شما لینگارن. لینگار معمولی هم نه. به شیش گیر شخم خورده ای رفته. و باید فکری به حالتان بکنید. انشاالله که به زودی و با پالایش و تصفیه ی ذهن از ویروس کجی، بار دیگر در زمره ی اولیاءالله قرار بگیرید.

پیشرفت خیره کننده ی روز: پیشرفت شگفت انگیز زنان در راه انداختن مراکزی متعدد در سطح شهرستان ورزشکار پرور هلر،جهت انجام ورزش های aerobics. مبارکه.


تعداد بازدید از این مطلب: 553
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


مطالب مرتبط با این پست

سلام. خوش آمدید. نظرات شما موجب دلگرمی ماست. سپاس.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود